Hackerský útok na aerolinky EasyJet
19. 5. 2020
Hackerský útok na aerolinky EasyJet

Došlo k masivnímu úniku dat ze společnosti easyJet. Ukradeny byly e-mailové adresy a cestovní data 9 milionů zákazníků a podrobnosti o kreditních kartách 2 208 zákazníků.

Komentář společnosti Kaspersky:

19. 5. 2020

​„Z dostupných informací vyplývá, že se hackerský útok dotýká velkého počtu lidí. Na jednu stranu je pozitivní, že nedošlo k úniku přihlašovacích hesel zákazníků. Na druhou stranu jsou ale ukradená data, mezi něž patří e-mailové adresy, údaje z kreditních karet a cestovní informace zákazníků, vodou na kyberzločinecký mlýn. Proto by všichni zákazníci, jichž se únik dat týká, měli být v následujících týdnech obzvláště opatrní – kyberzločinci se totiž pravděpodobně pokusí využít situaci a rozešlou phishingové zprávy, v nichž budou zákazníky lákat na výhodné nabídky. Zároveň by měli pravidelně kontrolovat své bankovní účty, jestli na nich nedošlo k nějaké podezřelé aktivitě.

Nejen v návaznosti na tento útok také všechny uživatele nabádáme, aby chránili svá zařízení účinnými bezpečnostními programy a vždy aktualizovali operační systém či nainstalované aplikace hned, jakmile jsou aktualizace dostupné. Uživatelům také doporučujeme, aby používali komplexní hesla, která jsou jedinečná pro každý jejich online účet. Pokud poskytovatelé služeb nabízejí možnost dvoufaktorového ověření, je vždy dobré ji využít,“ nabádá David Emm, bezpečnostní odborník ze společnosti Kaspersky.

 

Komentář společnosti Check Point:

20. 5. 2020

„Ukradeno bylo obrovské množství osobních dat, které útočníci mohou použít ke krádežím identity a dalším podvodům. Hackeři budou pravděpodobně s ukradenými daty obchodovat a budou se snažit pomocí cílených phishingových útoků vymámit ze zákazníků další cenné informace," říká Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu ve společnosti Check Point. „Pro hackery je to jenom hra čísel. Mohou jednoduše poslat desítky tisíc e-mailů a i když se povede podvést třeba jen malé procento zákazníků, stále se bude jednat o velmi výnosnou akci. Zákazníci by nyní měli být velmi obezřetní a dávat si pozor na jakékoli e-maily nebo telefonní hovory, které souvisí s krádeží. I když vše bude vypadat věrohodně, neměli by poskytovat žádné další osobní informace. Je potřeba si také dávat pozor na případné podezřelé transakce s kreditní kartou. V uplynulých týdnech jsme viděli prudký nárůst phishingových útoků souvisejících nějak s koronavirovou pandemií. Nepřekvapilo by mě, kdyby při dalších útocích byla zneužita i tato ukradená data.“